Akcje LVMH spadły o 5% po publikacji wyników rocznych, które okazały się lekko lepsze od oczekiwań. Mimo to, istnieją wątpliwości co do szerokiego ożywienia w sektorze luksusowym. Firma, właściciel marek takich jak Louis Vuitton, Moët & Chandon i Hennessy, osiągnęła przychody w wysokości 84,68 miliarda euro w 2024 roku, co oznacza wzrost o 1% w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek sprzedaży w sektorach mody i galanterii skórzanej oraz win i alkoholi wskazuje na dalszą presję w grupie. LVMH przypisał wzrost przychodów solidnemu popytowi w swoim dziale detalicznym, który obejmuje sklep Sephora, oraz perfum i kosmetyków. Francuski gigant luksusowych towarów jest uważany za wskaźnik dla całej branży luksusowej, która od lat boryka się z presją spadających sprzedaży w Chinach i szerszymi przeciwnościami makroekonomicznymi. #LVMH #luksus #wyniki #przychody #spadek #Chiny #branża #detal #perfumy #kosmetyki
Czytaj dalej
Akcje LVMH spadają o 5%, gdy wyniki za cały rok kwestionują szeroką odbudowę luksusowych dóbr.
RELATED ARTICLES