Badacze wypadków próbują ustalić przyczyny katastrofy lotu Jeju Air, który wylądował na brzuchu bez wysuniętego podwozia na lotnisku Muan International w Korei Południowej, zabijając wszystkich oprócz dwóch spośród 181 osób na pokładzie. Prezydent p.o. Korei Południowej, Choi Sang-mok, zarządził pilną inspekcję samolotów Boeing 737-800, takich jak ten użyty podczas tragicznego lotu Jeju Air 7C2216.
Boeing 737-800 jest jednym z najczęściej używanych samolotów na świecie i ma solidny rekord bezpieczeństwa. Istnieje około 4400 takich samolotów operujących na całym świecie, co stanowi około 17% wszystkich pasażerskich samolotów komercyjnych w użyciu.
Średni wiek floty Boeing 737-800 na świecie wynosi 13 lat, a ostatnie z serii samoloty zostały dostarczone około pięciu lat temu. Lotnisko Jeju Air odebrało ten samolot, który brał udział w katastrofie w 2017 roku. Był on wcześniej eksploatowany przez europejskiego przewoźnika tanich linii lotniczych Ryanair. Samolot miał około 15 lat.
Eksperci lotnictwa twierdzą, że mało prawdopodobne jest znalezienie problemu konstrukcyjnego tego długo latającego samolotu. Pełne śledztwo może potrwać dłużej niż rok, a nietypowy incydent rodzi więcej pytań niż odpowiedzi, np. dlaczego nie zostało wysunięte podwozie. Nawet w przypadku awarii hydraulicznej, piloci Boeinga 737-800 mogą ręcznie wysunąć podwozie.
Jedną z teorii jest możliwe uderzenie ptaka, które wyłączyło silniki. NTSB prowadzi zespół amerykańskich śledczych, który obejmuje również Boeinga i FAA, ponieważ samolot został wyprodukowany i certyfikowany w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z międzynarodowymi protokołami, kraj, w którym miała miejsce katastrofa, będzie kierował ogólnym śledztwem.
#JejuAir #KatastrofaLotnicza #Boeing737-800 #Śledztwo #NTSB #FAA #BezpieczeństwoLotów #BadaniaLotnicze
Czytaj dalej