Igrzyska Olimpijskie powodują wzrost cen, ale konsumenci we Francji nie odczują tego. Mega wydarzenia, takie jak Olimpiada, czy nawet duże koncerty, prowadzą do wzrostu popytu na hotele i bilety lotnicze, ale większość konsumentów może nie odczuć tego wpływu – tak twierdzi UBS. Warto zauważyć, że wzrost cen w branżach związanych z turystyką może być tylko tymczasowy i nie jest reprezentatywny dla konsumentów. W Paryżu obserwuje się wzrost cen hoteli oraz zainteresowanie turystów. To sprowadziło wielu turystów do miasta, co przyczyniło się do zwiększenia przychodów hoteli oraz małych przedsiębiorstw. Ceny biletów na letnie igrzyska olimpijskie w Paryżu również biją rekordy. Liczba turystów z rekordowymi wpływami może przynieść korzyści gospodarzom, jak Barcelona w 1992 r.IOC wierzy, że organizacja takich wydarzeń może przynieść korzyści gospodarcze oraz wzrost wartości dla lokalnej gospodarki.
Czytaj dalej