Badania wskazują, że na pokładzie samolotu linii Jeju Air, który rozbił się w Korei Południowej w grudniu, doszło do zderzenia z ptakiem, co spowodowało śmierć 179 osób. Śledztwo skupi się teraz na roli zderzenia z ptakiem oraz na betonowej konstrukcji na końcu pasa startowego, w którą samolot uderzył. Maszyny Boeinga 737-800 zostaną rozebrane, a betonowa konstrukcja będzie dokładnie zbadana. Samolot wystartował z Bangkoku i leciał do Muan International Airport. Po zderzeniu z ptakiem i ogłoszeniu sygnału mayday, samolot lądował bez podwozia i eksplodował po uderzeniu w betonową konstrukcję. Wcześniej wskazano, że rejestratory danych lotu i głosu z kabiny samolotu przestały rejestrować dane około cztery minuty przed katastrofą. Ekspertom, którzy wcześniej latali tym samym typem samolotu, zastanawiają się nad obecnością betonowych barier wzdłuż pasa startowego. Po przeglądzie siedmiu lotnisk w kraju, planowane są zmiany betonowych barier w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Raport wstępny został przesłany do agencji lotnictwa ONZ oraz do władz Stanów Zjednoczonych, Francji i Tajlandii.
#katastrofa #samolot #zderzeniezptakiem #bezpieczeństwo #badania #lotnictwo #JejuAir #KoreaPołudniowa #Bangkok #MuanInternationalAirport #betonowastruktura #bezpieczeństwopasastartowego #agencjalotnictwa #StanZjednoczone #Francja #Tajlandia
Czytaj dalej