W wynikach finansowych amerykańskich firm zauważa się negatywny wpływ rynku chińskiego. Chiny, mające ponad czterokrotnie większą populację niż USA, przyciągały przez lata międzynarodowe korporacje ze względu na duży, szybko rozwijający się rynek. Jednak obecnie wolniejszy wzrost i intensywna lokalna konkurencja, w połączeniu z napięciami z USA, obciążają zyski korporacyjne.
McDonald’s poinformował, że sprzedaż w segmencie rynków międzynarodowych z licencją rozwoju spadła o 1,3% w porównaniu do roku poprzedniego. W jednym z kwartałów poprzedniego roku odnotowano spadek sprzedaży w Chinach.
W Chinach również borykają się z trudnościami chińskie firmy. Sprzedaż detaliczna w Chinach wzrosła tylko o 2% w czerwcu w porównaniu z rokiem poprzednim. W wynikach finansowych kilku gigantów konsumenckich z USA odzwierciedlono obniżenie trendu.
Procter and Gamble prognozuje zmniejszenie sprzedaży w Chinach o 9% w kwartale kończącym się pod koniec czerwca. Marriott International obniżył prognozę wzrostu przychodów dostępnych na pokój w Chinach na 3-4% ze względu na oczekiwania, że Chiny będą nadal słabe, a także na słabsze wyniki w USA i Kanadzie.
Nie wszystkie znane marki konsumenckie zgłosiły takie trudności. Canada Goose odnotowało wzrost sprzedaży w Chinach o 12,3% w kwartale kończącym się pod koniec czerwca. Marki sportowe również zgłosiły wzrost w Chinach, jednocześnie ostrzegając o spowolnieniu naprzód.
Źródło linku