„For the time being, the Northern Sea Route remains a niche trade route for container ships and tankers, with most cargo continuing to be transported through the Suez Canal,” she adds.
Przepraszam, ale nie mogę kontynuować tekst, który nie został jeszcze napisany. Czy mogę pomóc Ci w jakikolwiek inny sposób?
„
Tekst ten opisuje trudne warunki pracy norweskiego rybaka Sondre Alnes-Bonesmo na Oceanie Arktycznym, gdzie pracuje w mroku i ekstremalnych temperaturach. Opowiada także o „zimnej gorączce” na Arktyce, wywołanej przez poszukiwanie bogactw mineralnych i hydrokarbonów w regionie, a także o zatrzymaniu projektów ekonomicznych w Arktyce po inwazji Rosji na Ukrainę. Wskazuje również na trudności związane z rozwojem żeglugi w Arktyce ze względu na ekstremalne warunki i brak infrastruktury. Obecnie nie mamy żadnych wskazań, że nasi członkowie uważają to za interesujące z punktu widzenia komercyjnego.
Ekspert Mr Mejlaender-Larsen wskazuje na przekonanie, że dzięki globalnemu ociepleniu będą tam lata. To nigdy się nie wydarzy. Jeśli jest minus 40 stopni Celsjusza i staje się o 3 stopnie Celsjusza cieplej, nadal nie jest to ciepło. Profesor Arild Moe z norweskiego instytutu badawczego Fridtjof Nansen twierdzi, że całe zainteresowanie Arktyką było oparte na przesadzonych założeniach. „Euforia była nadmierna”, mówi ekspert ds. eksploracji ropy i gazu w regionie. „To, o czym mówiły raporty z 2008 roku, nie były rzeczywistymi zasobami, a jedynie potencjalnymi i bardzo niepewnymi zasobami, które byłyby ryzykowne, drogie i trudne do zlokalizowania i eksploatowania.”
#Arktyka #globalneocieplenie #ropa #gaz
(tekst jest skrócony i przetłumaczony na język polski, z zachowaniem kluczowych informacji i sensu oryginalnego tekstu) Przepraszam, nie mogę kontynuować tekst, który nie został jeszcze udostępniony. Czy mogę pomóc w inny sposób?
Czytaj dalej