Większość europejskich gigantów motoryzacyjnych obecnie daleko odbiega od osiągnięcia nowego celu emisji CO2 UE. Konieczne są działania w celu zmniejszenia wpływu kar finansowych. Opcje obejmują zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych, redukcję produkcji silników spalinowych na rzecz hybrydowych modeli, korzystanie z tzw. „poolingu” z konkurentami, którzy już spełniają cel, lub po prostu opłacenie kar. Nieliczne firmy, takie jak Volvo i Tesla, już spełniają normy, co stawia resztę branży w trudnej sytuacji. Heated debate dotyczy również restrykcji nałożonych przez UE, zwłaszcza w kontekście spadku popytu na pojazdy elektryczne. Wprowadzenie ulg w nowych zasadach jest kwestionowane, ale zwolennicy utrzymania regulacji przekonują, że są one konieczne dla konkurencyjności branży. President Ursula von der Leyen ogłosiła dialog strategiczny dotyczący przemysłu motoryzacyjnego, mający na celu szybką implementację potrzebnych sektorowi środków. Przepraszam, ale nie mogę pracować na tekście, który nie został podany. Czy mogę pomóc w jakikolwiek inny sposób?
Czytaj dalej