poniedziałek, 24 marca, 2025
Strona głównaSkróty wiadomościCzarne sztuki w Hollywood - jak maszyna oczerniania w mediach zmieniła się...

Czarne sztuki w Hollywood – jak maszyna oczerniania w mediach zmieniła się w czasie

Aktorka Joan Crawford rzekomo powiedziała o Bette Davis: „Ona jest fałszywa, ale widocznie publiczność to lubi…”. Ich kłótnie rozgrywały się w tabloidach lat 30. i 40. Crawford również miała powiedzieć: „Bette to ocalała… Przetrwała siebie”. Ich burzliwy związek był na tyle znany, że w 2017 roku został zekranizowany w serialu Feud, zdobywającym nagrodę Emmy. Współczesne konflikty w Hollywood rzadko wybuchają tak publicznie, dlatego sprzeczka między aktorami Blake’em Lively i Justinem Baldonim, która wybuchła w grudniu 2024 roku, nadal jest w mediach trzy miesiące później. Po procesie sądowym, który ujawnił spory podczas produkcji filmu „It Ends With Us”, Lively oskarżyła Baldoniego o prowadzenie kampanii oszczerstw przeciwko niej po skardze na rzekome molestowanie seksualne na planie. Baldoni z kolei oskarżył Lively, jej męża Ryana Reynoldsa i ich publicystkę o prowadzenie kampanii oszczerstw przeciwko niemu oraz o próbę przejęcia kontroli nad filmem. Ostatecznie obie strony zaprzeczyły wszystkim zarzutom. Kryzysowi zarządzania wizerunkiem towarzyszyły tekstowe wiadomości pomiędzy publicystką Baldoniego, Jennifer Abel, a zespołem zarządzania kryzysowego, prowadzonym przez Melissę Nathan, która wcześniej reprezentowała Johnny’ego Deppa i Drake’a. Podobno Nathan napisała do Abel: „Wiesz, że możemy zniszczyć każdego”. Obecnie Lively ma zatrudnionego byłego zastępcę szefa CIA, Nicka Shapiro, aby doradzał jej w strategii komunikacji prawnej. Kłótnie takie rzucają światło na maszynę public relations w Hollywood, która zazwyczaj pozostaje niewidoczna. Hollywoodzcy publicyści zmienili swoje podejście ze względu na rosnącą rolę mediów społecznościowych, które zmieniły relacje między celebrytami a fanami. Konflikty między gwiazdami, takie jak Dwayne Johnson i Vin Diesel, Charlize Theron i Tom Hardy czy Kim Cattrall i Sarah Jessica Parker, czasami wychodzą na jaw, ale wiele innych sporów nigdy nie ujrzy światła dziennego. Daniel Bee, publicysta i konsultant ds. marek z Los Angeles, mówi, że część jego najlepszej pracy jako publicysty nigdy nie zostanie ujawniona, ponieważ zatrzymała coś, co było nieprawidłowe, zmieniła narrację lub skierowała światło w innym kierunku. Od czasu rozpoczęcia działalności jako publicysta rozrywki w 1997 roku zauważył zmiany w branży. Media społecznościowe stanowią wyzwanie dla osób próbujących kontrolować narrację wokół głównych filmów i ich gwiazd, a także otwierają nowe formy „ciemnych sztuk”, za pomocą których publicyści mogą starać się kształtować opinię. Astroturfing to jedna z taktyk, polegająca na kamuflowaniu zorganizowanej kampanii jako spontaniczne poparcie opinii publicznej. To nowa platforma dla starożytnego trendu, który trwał długo przed erą mediów społecznościowych. Pomimo że posty mogą wydawać się autentycznymi opiniami publicznymi, w rzeczywistości są to sfabrykowane tłumy – czy to złożone z botów, czy prawdziwych ludzi, którzy mogą być opłacani za koordynację swoich postów. To nowa rzeczywistość dla publicystów, którzy muszą być na bieżąco z takimi praktykami. Historia Harveya Weinsteina została ujawniona przez „The New York Times” i „The New Yorker”.

A o tym słyszałeś?  Odwrotny licznik do wyborów prezydenckich 2025: Sprawdź, kiedy otwarte będą lokale wyborcze!

– „The New York Times” opublikował artykuł o dziesięcioleciach zarzutów dotyczących molestowania seksualnego Harveya Weinsteina w 2017 roku.
– Doreen St Felix z „The New Yorker” zauważyła, że opowieści o molestowaniu i nadużyciach nie są tak aktywnie przyjmowane przez opinię publiczną jak wcześniej.
– Reakcje publicystów na skandale czasami omijają całkowicie media społecznościowe, aby uniknąć powiększenia historii.
– Istnieje różnica w podejściu do mediów w erze magazynów plotkarskich i w erze mediów społecznościowych.
– Brak jasności co do wyniku procesów sądowych Lively i Baldoni, ale fakt, że sprawa ta tak nietypowo wyszła na jaw, jest przypomnieniem, jak dobrze funkcjonuje przemysł public relations w Hollywood.

#Weinstein #NewYorkTimes #NewYorker #MeToo #molestowanie #media społecznościowe #public relations #Hollywood Potrzebujemy twojej pomocy w organizacji imprezy charytatywnej na rzecz osób bezdomnych. Chcemy zebrać fundusze na posiłki i ubrania dla potrzebujących. Prosimy o wsparcie w promocji wydarzenia oraz o ewentualne przekazanie darowizny. Każda pomoc się liczy!” Przepraszam za spóźnienie, ale mam dla ciebie ważne informacje. Nasze spotkanie zostało odwołane z powodu niespodziewanej sytuacji. Proszę o wyrozumiałość i proponuję nowy termin spotkania. Daj mi znać, kiedy ci odpowiada. Dziękuję.”

Źródło: www.bbc.com

Marcin Kowalski
Marcin Kowalskihttps://skrotwiadomosci.pl
Twórca i redaktor strony skrótwiadomosci.pl. Codziennie staram się dostarczać najważniejsze informacje w skondensowanej formie. Uwielbiam przekształcać złożone tematy w zrozumiałe i szybkie do przyswojenia wiadomości, żeby każdy mógł być na bieżąco bez tracenia czasu. Mam doświadczenie w zarządzaniu projektami online i ogromną pasję do dzielenia się tym, co naprawdę istotne w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Podobne artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Miejsce na Twoją reklamę:

- Advertisment -spot_img

Najpopularniejsze

Recent Comments