W 2024 roku Saksonia-Anhalt odwiedziło 3,39 miliona turystów, zarejestrowano 8,35 miliona noclegów, z niewielkim wzrostem przyjazdów o 0,9%. Region Anhalt-Wittenberga i Altmark odnotowały wzrost, natomiast Magdeburg i Harz spadek. Kampania „Saxony-Anhalt can do it” ma na celu rekrutację wykwalifikowanych pracowników w branży hotelarskiej i gastronomicznej. W 2025 roku odbędą się ważne wydarzenia, m.in. 100 lat Bauhaus Dessau, 30 lat ścieżki rowerowej nad Łabą, państwowa wystawa „Gerechtigkeyt 1525” oraz światowa premiera musicalu „Noc Walpurgi” w Harz. Turystyka pozostaje ważnym czynnikiem gospodarczym dla Saksonii-Anhalt, rozwijanym poprzez ukierunkowane strategie i atrakcyjne oferty. #SaksoniaAnhalt #Turystyka #Rozwój
Komentarze i wnioski:
Saksonia-Anhalt prezentuje się jako przyszłościowy kierunek turystyczny, oferujący zróżnicowane możliwości dla podróżujących. Stabilny rozwój turystyki w regionie potwierdza atrakcyjność kraju związkowego jako miejsca podróży. Jednak głównym wyzwaniem pozostaje zapewnienie odpowiednio wykwalifikowanego personelu, dlatego kampania „Saxony-Anhalt can do it” ma na celu rekrutację pracowników do branży hotelarskiej i gastronomicznej. Warto zauważyć, że w 2025 r. odbędą się ważne wydarzenia kulturalne, jak stulecie Bauhaus Dessau czy 30. rocznica ścieżki rowerowej nad Łabą. Turystyka pozostaje kluczowym czynnikiem gospodarczym dla Saksonii-Anhalt, wymagającym ciągłego rozwoju i innowacji.
Jakie działania powinny zostać podjęte w celu dalszego rozwoju turystyki w Saksonii-Anhalt?
Źródło: pap-mediaroom.pl