86% kupujących samochód z drugiej ręki obawia się ukrytych wad technicznych pojazdu – wynika z raportu „Fakty i mity rynku aut używanych”. Kierowcy oczekują rzetelnej historii pojazdu przed zakupem. Załączenie raportu z historią pojazdu powinno być standardem w ogłoszeniach. Badanie wykazało, że 81% deklaruje weryfikację stanu technicznego pojazdu przed zakupem. W ciągu najbliższych trzech lat 40% kierowców planuje wymianę samochodu. Informacje o szkodach nie powinny odstraszać, gdyż ponad 90% szkód mieści się w przedziale do 20 tys. zł. Rzetelne raporty historii pojazdów mogą ograniczyć szarą strefę w handlu samochodami używanymi. Przejrzystość staje się kluczowa, a digitalizacja sprawi, że dostęp do historii pojazdu będzie standardem. Udostępnianie pełnej historii pojazdu opłaci się wszystkim stronom transakcji. #auta #samochody #raport #historiapojazdu #handelautami #transakcje #digitalizacja #rzetelność #informacje #kupujący
Komentarze i wnioski:
Analiza:
Raport „Fakty i mity rynku aut używanych” pokazuje, jak istotne jest posiadanie pełnej historii pojazdu przy transakcjach zakupu samochodów z drugiej ręki. Wyniki badania wskazują na duże oczekiwania kupujących, którzy chcą mieć dostęp do informacji o szkodach i wadach technicznych pojazdu. Rzetelne raporty historii pojazdu mogą zwiększyć zaufanie między kupującymi a sprzedającymi, co wpłynie pozytywnie na obie strony transakcji. Istotne jest również obalenie mitów dotyczących zakupu aut używanych, takich jak wiara w niską cenę jako jedyny wskaźnik dobrego interesu. Kluczowym parametrem przy wyborze jest stan techniczny pojazdu oraz historia pojazdu, co pokazuje zmianę podejścia Polaków do zakupów samochodów. Dlatego ważne jest, aby digitalizacja i innowacyjne rozwiązania umożliwiły natychmiastowy dostęp do historii pojazdu w ogłoszeniach, co stanie się standardem na rynku.
Pytanie: Jakie kroki powinny zostać podjęte, aby promować transparentność transakcji zakupu samochodów używanych i zwiększyć dostęp do pełnej historii pojazdu dla kupujących?
Źródło: pap-mediaroom.pl